new-size_-min.jpg

Linkedin rinkodara pradedantiesiems: 26 patarimai

Su daugiau nei 660 milijonų vartotojų LinkedIn šiandien tampa vienu populiariausių socialinių tinklų pasaulyje, tad šiame straipsnyje suteiksim informaciją visiems, LinkedIn rinkodara susidomėjusiems, pradedantiesiems bei pateiksime patarimus, kaip išnaudoti visą socialinio tinklo potencialą.

Įsigilinus ir skyrus daugiau dėmesio, LinkedIn gali būti itin galingas įrankis – ypač tuomet, kai atrandate visas paslėptas platformos funkcijas.

Kas yra LinkedIn rinkodara?

LinkedIn rinkodara tai procesas, kuomet šio socialinio tinklo pagalba:

  • užmezgami ryšiai
  • atrandami potencialūs klientai
  • didinamas prekės ženklo žinomumas
  • skatinami verslo ryšiai ir partnerystės
  • dalinamasi turiniu
  • vartotojų srautas nukreipiamas į jūsų svetainę

Ši socialinė platforma yra daugelio sėkmingų verslų rinkodaros strategijų dalis, mat panaudojus ją tinkamai – tai puiki erdvė plėsti profesinius tinklus.

Naudojant LinkedIn savo verslo reklamai, galima prieiga prie funkcijų, susijusių su duomenų analize ar prekės ženklo kūrimu.

Trumpai apie LinkedIn

LinkedIn savo veiklą pradėjo 2003 m. ir pirmiausiai yra siejamas su karjeros kūrimu bei ryšių užmezgimu karjeros srityje. Galima teigti, kad tai yra jūsų CV internetinėje erdvėje.

Ši platforma suteikia galimybę prisijungti ir dalintis turiniu su kitais specialistais, įskaitant kolegas, potencialius darbdavius, verslo partnerius, konkurentus, naujus darbuotojus ir klientus.

Taip pat tai yra puikus būdas reklamuoti darbo vietas ir į savo įmonę pritraukti naujus talentus.

Tai yra priežastys, kodėl verta turėti savo įmonės puslapį LinkedIn – platforma yra fantastiškas rinkodaros įrankis!

26 LinkedIn rinkodaros patarimai

Žemiau pateiksime 28 patarimus, leisiančius efektyviai išnaudoti LinkedIn platformą.

Išvardintus patarimus galėsite pritaikyti savo poreikiams, nepaisant to, ar turite asmeninę, ar verslo LinkedIn paskyrą (o gal abi?) ir neatsižvelgiant į tai, kokia pramonės šaka užsiimate bei koks jos dydis.

1. Suredaguokite savo profilio nuorodą

Padidinkite savo LinkedIn paskyros profesionalumą bei galimybę ja lengviau dalintis, sutvarkant viešai matomą paskyros nuorodą. Vietoj nuorodos su painiomis skaičių sekomis gale, LinkedIn nuoroda atrodys kur kas patraukliau štai taip:

http://www.linkedin.com/company/nbranded

Suredaguoti nuorodą galite naudodamiesi View Profile -> Edit Public Profile -> URL

Tokiu būdu galėsite pakeisti nuorodą, įrašant savo vardą ir pavardę ar įmonės pavadinimą (atsižvelgiant į tai, ar norimas naudoti pavadinimas nėra užimtas).

2. Individualizuokite viršelio nuotrauką

Nuo 2014m. LinkedIn vartotojams leido redaguoti savo profilio viršelio juostą, joje užsidedant norimą nuotrauką.

Esant tokiai galimybei, verta profiliui suteikti autentiškumo, pasikeičiant tradicinį LinkedIn viršelio paveikslėlį (puslapis rekomenduoja viršelio paveikslėliams naudoti 1584×396 dydį, JPG, PNG ar GIF formatą bei neviršyti 8MB).

Visgi, reiktų nepamiršti, jog LinkedIn yra profesinis tinklas, tad ir viršelio nuotrauka turėtų būti atitinkama.

3. Nustatykite ProFinder statusą

LinkedIn esantis ProFinder statusas leidžia identifikuoti laisvai samdomus darbuotojus.

Ši funkcija yra puikus būdas, pvz.: rangovams susisiekti su projektų vadybininkais, kurie ieško pagalbos.

Laisvai samdomi darbuotojai nusistatydami ProFinder ženklelį, potencialiems klientams gali parodyti savo įgūdžius, kompetenciją bei turimas rekomendacijas.

Tenka atkreipti dėmesį, jog Lietuvoje ProFinder funkcijos kol kas nėra, tačiau ją galite išbandyti, jei naudojatės LinkedIn kitoje šalyje.

4. Dalinkitės tinklaraščio ar svetainės nuorodomis savo LinkedIn profilyje

Savo LinkedIn puslapyje galite pridėti nuorodas į savo darbų aplanką (angl. portfolio) ir socialinius tinklus.

Taip pat galite nuorodomis papildyti bendrą profilio turinį ir turimą verslo informaciją tam, kad padidintumėte laukiamų paspaudimų skaičių.

Ši funkcija leidžia atkreipti didesnį dėmesį į tam tikras puslapio sritis, norint lankytojų srautą nukreipti kitur.

Pavyzdžiui, jei sukūrėte tinklalaidę (ang. podcast), galite pasidalinti nuorodomis į jos epizodus (pvz., SoundCloud garso takeliai) tam, kad pareklamuotumėte savo darbą.

5. Optimizuokite savo profilį paieškos sistemoje

Paieškos sistemos optimizavimas (angl. SEO) veikia ne tik tinklaraščiuose – jūs taip pat galite optimizuoti savo LinkedIn profilį, kad ieškantys asmenys galėtų jus rasti pagal pagrindinius, su jūsų veikla susijusius, raktinius žodžius.

Šiuos raktinius žodžius galite pridėti prie įvairių profilio skyrių, tokių kaip antraštė, santrauka ar darbo patirtis.

6. Pridėkite, pašalinkite ir pertvarkykite skirtingas profilio dalis

LinkedIn galite redaguoti ir pertvarkyti skirtingas savo profilio dalis, tam kad paryškintumėte informaciją, kurią norėtumėte, jog į jūsų profilį užklydęs, matytų pirmiausiai.

Norint tai padaryti, redagavimo režime, tiesiog užveskite pelę ant kiekvienos skilties dvipusės rodyklės. Pelės žymeklis taps keturių rodyklių piktograma, su kuria galėsite spustelėti ir nuvilkti norimą profilio dalį į kitą vietą.

7. Naudokitės išsaugotomis paieškomis bei paieškų pranešimais

Jei naudojatės LinkedIn Recruiter funkcija, joje galite išsaugoti savo paieškų rezultatus.

Šis įrankis leis jums išsaugoti tiek paieškų, kiek norėsite ir gauti įspėjimus, kai jūsų ieškomi nauji kandidatai atitiks jūsų filtro patobulinimus ir kriterijus.

Naudojantis Recruiter pagrindiniu puslapiu, galite pasirinkti gauti sistemos įspėjimus su svarbiais paieškos rezultatais kasdien arba kas savaitę.

8. Naudojantis LinkedIn skelbkite darbo pasiūlymus ir įdarbinkite naujus talentus

Kalbant apie jūsų versle esančias atviras darbo pozicijas, nepamirškit jomis pasidalinti LinkedIn profilyje, kadangi čia kandidatai gali sužinoti apie jūsų verslą ir darbo vietas ieškodami konkrečių raktinių žodžių, tokių kaip pareigybės pavadinimas, pramonės šaka, vieta, atlyginimas, patirties lygis ir kita.

9. Pasinaudokite LinkedIn Endorsements galimybe

LinkedIn siūlo funkciją pavadinimu Endorsements.

Ši funkcija leidžia atpažinti ir patvirtinti įgūdžius, kuriuos turi su jumis dirbantys žmonės (tai gali būti jūsų kolegos, laisvai samdomi darbuotojai ar pan.).

Žinodami jūsų darbo aplinkoje esančių žmonių įgūdžius, galite prisidėti prie šių žmonių reklamavimo, nukreipimo į kitus darbus, jų profilio pastiprinimo ar paprasčiausio palaikymo, rodant asmeninį dėmesį.

10. Norėdami užmegzti ryšį su naujais žmonėmis, žinučių siuntimui naudokite Open Profile

Norint užmegzti naujus ryšius su potencialiais partneriais, klientais ir kitais pramonės lyderiais, neretai tenka siųsti asmeninius pranešimus.

Deja, bet išskyrus kolegas, esančius LinkedIn Group, LinkedIn asmenines žinutes galite siųsti tik žmonėms, su kuriais esate susijęs first-degree ryšiu.

Visgi, ar žinojote, jog kai kurie žmonės leidžia jiems siųsti žinutes, net jei ir nesate su jais susietas?

Open Profile funkcija galima tik Premium naudotojams, tačiau tai leidžia šiems vartotojams gauti žinutes iš bet kokį statusą turinčių LinkedIn vartotojų.

Be to, žinutes žmonėms, su kuriais dar nesate susijęs, galite išsiųsti ir su draugystės užklausa, prie jos parašydami norimą tekstą (visgi, šia technika geriau nepiktnaudžiaukite).

11. Tikrinkite LinkedIn pranešimų srautą

Esantis pagrindiniame LinkedIn puslapyje, Network Updates prilygsta Facebook naujienų srautui. Periodiškai tikrinkite šį srautą, kad galėtumėte greitai pamatyti kuo dalinasi jūsų kolegos ar konkurentai bei kas šiuo metu yra aktualu.

Šiame sraute jūs taip pat galite dalintis savo naujienomis,  apie jūsų produktą/paslaugą ar paminėjimo vertu turiniu, susijusio su jūsų verslu.

Taip pat, galite pasirinkti gauti naujienas apie pranešimus sraute el. paštu, o pagrindiniame puslapyje rūšiuoti pranešimus pagal jų naujumą ar populiarumą.

12. Būkite identifikuojamas

Jūsų LinkedIn profilio lankytojai turėtų atpažinti, jog profilis yra būtent jūsų, tą pačią akimirką, kai jie ten apsilanko.

Puikus būdas padaryti jūsų profilį lengvai atpažįstamu – užtikrinti, jog profilio vardą, antraštę ir kitus paprastus identifikatorius lengvai matys bet kuris lankytojas.

Tam reikėtų įjungti Public Profile parametrą, kad auditorija galėtų jus matyti bei atpažinti.

13. Patikrinkite kas lankėsi jūsų profilyje

Norėdami šiek tiek daugiau sužinoti apie savo auditorijos narius, potencialius ar esamus klientus, pasinaudokite Who Viewed Your Profile funkcija.

Ši funkcija, esanti pagrindiniame naršymo meniu, leidžia nustatyti konkrečius asmenis, kurie lankėsi jūsų puslapyje, tad tai tampa išties naudingu įrankiu pasidomėti tais, kurie domisi jumis.

14. Perkelkite LinkedIn kontaktus į savo asmeninį puslapį

Ne paslaptis, jog naudodami LinkedIn užmegztus ryšius galite nukreipti šių ryšių srautą į savo svetainę ir plėsti savo klientų bazę.

Ryšių perkėlimas, pavyzdžiui, į kontaktų valdymo sistemą, puiki vieta pradėti.

Skiltyje Advanced Settings galite eksportuoti LinkedIn kontaktus.

15. Individualizuokite savo ryšius

LinkedIn siūlo funkcijas, kurios padės plėsti savo profesinį tinklą ir užmegzti vertingus ryšius. Yra keli būdai, kaip tai padaryti, atsižvelgiant į tai, ką norite atlikti.

Štai keletas pavyzdžių:

  • Pridėkite, peržiūrėkite ir pašalinkite kontaktus, priklausomai nuo jų vertės jūsų verslui;
  • Kontroliuokite, kas gali matyti jūsų turimus ryšius su kitais asmenimis – galbūt nenorite, jog jūsų konkurentai matytų šią informaciją.
  • Pasinaudokite savo antrojo ir trečiojo laipsnio ryšiais, kad galėtumėte išplėsti savo tinklą ir užmegzti naujus ryšius.
  • Importuokite ir sinchronizuokite savo kontaktus iš savo el. pašto ir kitų šaltinių, tam kad palaikytumėte ryšį su kolegomis, partneriais ir klientais. Šie kontaktai matys jūsų turinį keliose vietose, todėl jie sužinos daugiau apie tai, kas esate kaip verslas bei taip pagilins ryšį su jūsų prekės ženklu.

16. Prisijunkite prie LinkedIn grupių

LinkedIn grupės yra puikus būdas užmegzti ryšius su besidominčiais jūsų industrija ar jau joje esančiais asmenimis.

Grupės gali jums pasitarnauti kaip bendradarbiavimo erdvė, kurioje su kitais nariais dalinsitės aktualiu turiniu, plėsite savo kontaktų sąrašą bei reprezentuosite save ir savo prekės ženklą.

Taip pat, yra begalė kitų naudingų aspektų, kodėl vertėtų prisijungti prie LinkedIn grupių. Pavyzdžiui, prisijungdami prie grupių, susijusių su jūsų industrija ir užmegzdami diskusijas jose, parodysite savo profesionalumą reprezentuojamoje srityje.

Be to, prisidėdami prie grupių, galėsite peržiūrėti visus kitų tos pačios grupės narių profilius nebūdami prisijungę, o taip pat, jei esate tos pačios grupės, kaip ir kitas vartotojas narys, pastarajam LinkedIn leidžia per mėnesį nusiųsti iki 15 nemokamų 1:1 pranešimų (paprastai tai galite padaryti tik jei su žmogumi turite pirmojo laipsnio ryšį).

17. Sukurkite savo grupę

Apsvarstykite sukurti savo LinkedIn grupę.

Tokiu būdu galėsite reprezentuoti save kaip savo srities profesionalą, generuoti naujas rinkodaros turinio idėjas, skatinti prekės ženklo žinomumą bei užsiauginti potencialių klientų skaičių.

18. Bendraukite savo sukurtoje grupėje

Kaip papildomą punktą išskirsime jūsų paties bendravimą sukurtoje grupėje, kadangi norint vykdyti sėkmingą komunikaciją neužtenka vien tik sukurti asmeninę grupę.

Grupė jums leis siųsti pranešimus kitiems nariams arba sukurti bendrą grupės pranešimą.

Siunčiant pranešimus galėsite tiesiogiai parašyti savo grupės nariui arba dalintis turiniu su juo iš savo grupės puslapio.

Tai puiku, jei turite ką bendrinti su konkrečiu žmogumi. Sukūrę įrašą galite bendrinti bet kokį norimą turinį  grupės puslapyje, o tai yra idealus variantas norint užmegzti diskusiją.

19. Naudokite žymas

LinkedIn, kaip ir daugelyje kitų socialinių puslapių, galima naudoti žymų funkciją paminint jūsų sekamus vartotojus ar prekės ženklus.

Vartotojui/prekės ženklui bus pranešta, jog jūs juos paminėjote, o jo vardas taip pat bus susietas su jo profiliu/puslapiu pačiame būsenos atnaujinime.

Tai puikus būdas paskatinti įsitraukimą, susijusį su jūsų viešinamu turiniu, o taip pat tokiu būdu galite pagerinti savo prekės ženklo žinomumą.

20. Sukurkite LinkedIn Showcase puslapius

LinkedIn Showcase yra nišiniai puslapiai, kurie atsišakoja iš jūsų įmonės puslapio, kad išryškintų konkrečias iniciatyvas ir kampanijas arba apibūdintų specifinį turinį, su kuriuo dirbate.

Įsivaizduokite Showcase puslapį kaip jūsų pagrindinio puslapio pratęsimą, leidžiantį reklamuoti produktus ar juos pritaikyti individualiems, su jūsų rinkodara susijusiais asmenims.

Ši funkcija suteikia asmeniškesnę ir tikslingesnę patirtį jūsų puslapio lankytojams. Tai puikus būdas išplėsti savo tinklą LinkedIn, nes kiti vartotojai gali pasirinkti sekti jūsų Showcase puslapį (-us), nesekdami jūsų pagrindinio puslapio.

21. Skelbkite įmonės būsenos atnaujinimus

Šis aspektas palaikys jūsų turimus ryšius ir leis neatsilikti nuo jūsų verslo pokyčių, darbo bei turinio atnaujinimų.

Savo būsenos atnaujinimuose galite dalytis rašytine informacija, vaizdais, vaizdo įrašais, dokumentais ir kt.

22. Peržiūrėkite savo LinkedIn turinio rinkodaros balą ir populiarėjantį turinį

Galite sužinoti, kaip efektyviai veikia jūsų įprastas bei apmokamas LinkedIn rinkodaros turinys, naudodamiesi funkcijomis Content Marketing Score and Trending Source.

Content Marketing Score nurodo jūsų įtaką LinkedIn, įvertinant bendrą auditorijos įsitraukimą į jūsų turinį.

Tuo tarpu Trending Content jums gali pasakyti, koks jūsų skelbiamas turinys rezonuoja su konkrečiomis auditorijos grupėmis, o šios žinios leis jums optimizuoti savo skelbiamą turinį, siekiant geresnių rezultatų.

23. Eksperimentuokite su LinkedIn reklamos galimybėmis

Jeigu norite atrasti naujų būdų savo turinio viešinimui LinkedIn –  tam tikra apmokama reklama yra protingas pasirinkimas.

Vienas didžiausių LinkedIn reklamos pranašumų: taikymo galimybės.

LinkedIn reklama leidžia leidžia ją nukreipti į specifines pareigas turinčius asmenis, industrijas ar tam tikro dydžio kompanijas. Kitaip tariant – tikslinę auditoriją, kuriai žinote, jog jūsų produktas gali būti įdomus

24. Dalinkitės jūsų parašytais straipsniais

Priešingai nei seniau, dabar straipsniais LinkedIn gali dalintis visi vartotojai, tad išbandykite, kaip ši funkcija gali prisidėti prie jūsų rinkodaros tikslų, sukuriant turinį ir reklamuojant jį jūsų įmonės LinkedIn puslapyje.

Pavyzdžiui, galite LinkedIn paviešinti  savo tinklaraščio turinį – tokiu būdu pareklamuosite savo tinklaraščio prenumeratą.

25. Uždėkite Page Follow mygtuką įmonės tinklalapyje

Savo įmonės tinklalapyje galite pridėti LinkedIn Page Follow mygtuką, kuris jums leis pranešti apie įmonės egzistavimą LinkedIn bei šiame socialiniame tinkle skelbiamą turinį.

Tai puikus būdas padidinti vartotojų įsitraukimą ir prisijungimų skaičių LinkedIn, nukreipiant srautą į platformą tiesiai iš savo svetainės.

26. Analizuokite savo LinkedIn rinkodaros rezultatus

LinkedIn turi išsamią puslapio analizę ir ataskaitų teikimo įrankius tam, kad įmonės galėtų įvertinti savo rinkodaros rezultatus.

Naudojantis šiais duomenimis galite sužinoti, ar jūsų būsenos atnaujinimai, turinys ir pasiekiamumas yra veiksmingi, o taip pat išanalizuoti informaciją apie jūsų puslapio įtraukimą ir stebėtojus (pvz.: auditorijos narių demografinius rodiklius).

Ar esate pasiruošę savo LinkedIn rinkodarą perkelti į kitą lygį?

Tikimės, jog šie patarimai bus naudingi jūsų įmonei bei prekės ženklui ir išties padės tai padaryti.

Gabija StašinskaitėLinkedin rinkodara pradedantiesiems: 26 patarimai

Išsakyti savo nuomonę

Panašūs straipsniai