Svetainių kūrimo pamokų serijoje trumpai aptarėme įvairias platformas ir turinio valdymo sistemas, kurias galite panaudoti kurdami savo svetainę, arba tiesiog reikalauti būtent konkrečios platformos iš samdomų programuotojų. Pirmoji platforma, kurią aptarsime plačiau – tai Shopify.com – svetainių kūrimo platforma, kuri didžiausią dėmesį skiria e. komercijos svetainių kūrimui, valdymui ir apskritai verslo auginimui.
Trumpi keli faktai – Shopify naudoja per 500 000 interneto parduotuvių, mėnesinis mokestis prasideda nuo 29 $, o norintiems susipažinti su galimybėmis – kaip parduotuvė veikia, ar patinka valdymas ir t.t. – taikomas 14 dienų bandomasis laikotarpis.
Kaip minėjome straipsnyje, kiekvienas svetainės kūrimo sprendimas turi savų pliusų ir trūkumų – ir Shopify ne išimtis.
Pliusai:
– Profesionaliai padarytos svetainės temos (tiek nemokamos, tiek mokamos (kainos svyruoja tarp 150 – 200 $)), kurių tikslas – kiek įmanoma patogiau ir efektyviau pateikti siūlomas prekes ar paslaugas, bei supaprastinti atsiskaitymo procesą.
– Shopify vidinės valdymo sistemos pagrindas – tai prekių ir pardavimų valdymas, tad sistema neapkrauta daugybe šalutinių aplikacijų ir meniu punktų (kaip blog’ai, visi įmanomi įrankiai ir įvairiausi nustatymai);
– Shopify nuima sudėtingą svetainės sukūrimo, sutvarkymo ir priežiūros funkciją tam, kad galėtumėte užsiimti verslo vystymu iškart, tik susikėlus prekes ir papublikavus; visos funkcijos veikia iškart ir nereikia papildomo programavimo ar sudėtingo administravimo;
– Per temų valdymo sistemą galite pasikeisti daug nustatymų – keisti blokus vietomis, keisti rodomą turinį, kiek keisti svetainės išvaizdą (šriftus, spalvas) ir t.t. be programavimo žinių;
– Daugybė svetainės funkcionalumus papildančių įskiepių – jei vis gi pritrūko vienos ar kitos funkcijos, jos išpildomos įvairiomis aplikacijomis (taip pat mokamomis arba nemokamomis);
Trūkumai:
– Shopify pasiima dalį mokamos sumos jei naudojate ne jų apmokėjimo valdymo sistemą; tad jų Shopify Payments turi palankiausias transakcijų kainas, o kitos sistemos (pavyzdžiui, Paypal, Stripe ar lietuvių Paysera) gauna papildomą apmokestinimą prie pačių sistemų valdytojų transakcijų mokesčių;
– Didžioji dalis funkcijas papildančių aplikacijų yra mokamos – kuomet WordPress svetainėje kontaktų formą galite nemokamai pasidaryti ir labai sudėtingą, pačių Shopify kurta forma tokia ribota, kad tenka naudotis išorinėmis aplikacijomis, kurios turi mėnėsinius mokesčius, priklausančius nuo užpildymų kiekio (ir ta suma gali išaugti labai greitai).
– Pratęsiant aplikacijų temą, dauguma jų apmokamos ne vienkartiniais mokėjimais, o mėnesiniais; neužteks kartą įsigyti ir turėti sprendimą, vietoj to – kas mėnesį turėsite vis augančią svetainės išlaikymo kainą;
– Techninis punktas: jeigu prireiks ką nors keisti kode – Shopify naudoja netipinę programavimo kalbą Liquid, tad labiau įprastas php kodas svetainėse neveiks (html, css ir javascript veikia).
Tad kuomet verta rinktis Shopify vietoje kitų turinio valdymo sistemų?
Jeigu yra galimybė pradėti prekiauti kuo greičiau – tai mažiausiai finansinės rizikos reikalaujantis svetainės kūrimo metodas – per 14 bandomųjų dienų galima jau pabandyti prekiauti ir pamatyti pirkėjų / klientų reakciją prieš investuojant daugiau.
Kol pirkimų nedaug, vienintelis realus mokestis – tai tas mėnesinis 29 $ mokestis po 14 bandomųjų dienų; augant pardavimų apimtims, galėsite diegti papildomus funkcionalumus ir integracijas, bei naudotis jomis tol, kol apimtys jų reikalaus (sumažėjus atsisakysite ir sumažinsite mėnesinę kainą).
Bei tiesiog svetainės kūrimui ir parengimui nebūtina samdyti programuotojus – apsimokius bazinę svetainės versiją gali padaryti kiekvienas.
Straipsnio autorius Vilius Kytra rašo ir savo blog’ą apie psichologiją ir knygas, vykdo internetinius projektus NBRANDED komandoje bei pats, savarankiškai.
Išsakyti savo nuomonę