Socialinių tinklų chatbot’ai – tai kompiuterių programos ar dirbtinis intelektas, kuris gali automatizuotai palaikyti dialogą su Jūsų socialinių tinklų paskyrų sekėjais. Pritaikymas gali būti įvairus – nuo paprastesnio informacinio pobūdžio (kontaktinės informacijos pateikimo, dažniausiai užduodamų klausimų atsakymo), iki e. komercijos vykdymo per soc. tinklų pokalbius ir t.t. Keli įdomūs case’ai (anglų kalba).
Chatbot’ai gali būti skirstomi įvairiais būdais, bet vienas dažniausių yra šis:
1. Chatbot’ai su meniu pasirinkimais / mygtukais
2. Chatbot’ai paremti raktažodžiais
3. Kontekstiniai chatbot’ai
1 būdas yra lengviausiai įgyvendinamas, tačiau vartotojo patirtis nėra pati geriausia; tuo tarpu 3-ias yra technologiškai intensyviausias, bet vartotojo patirtis geriausia.
Chatbot’ai su meniu pasirinkimais / mygtukais
Chatbot’ai su meniu pasirinkimais / mygtukais yra lengviausiai (technologiškai) atliekami ir be priežiūros gali atlikti daugybę standartizuotų veiksmų / atsakyti į tipinius klausimus, taip sutaupant pagalbinio personalo laiką. Jie, trumpai drūtai – tai pasirinkimo medžiai (hierarchijos), kuriais vartotojai eina link reikiamo sprendimo / veiksmo.
Tokių chatbot’ų užtenka kuomet iki tikslo / veiksmo nėra daug žingsnių, o jiems pasiekti nereikia vartotojo informacijos (vietos, pageidavimų ir t.t.). Toks chatbot’as gali padėti nukreipti vartotoją iki jam reikiamos e. parduotuvėje prekės, tačiau paties kliento rašomo teksto neskaito ir į jį nereguoja (bent bazinės funkcijos).
Priemonės, kuriomis galite pasidaryti 1 tipo chatbot’ą: Chatfuel, ManyChat ir kt. Abu šie įrankiai nuolat tobulinami, juose diegiamos raktažodžių funkcijos, tačiau jos kol kas ribotos.
Chatbot’ai paremti raktažodžiais
Raktažodžiais paremti chatbot’ai klauso ką vartotojai rašo ir bando tinkamai atsakyti (svarbus žodis, bando:) ). Tokie chatbot’ai naudoja raktažodžius ir dirbtinį intelektą tam, kad galėtų parinkti tinkamą atsakymą, pavyzdžiui: jei vartotojas užduoda klausimą „Koks šiandien oras Vilniuje?“, chatbot’as sujungs žodžius šiandien, oras ir Vilnius (su lietuviškais vertimais kebloka, deja..), ir pateiks atsakymą. Kai kurios sistemos nebūtinai reikalauja raktažodžių vienoje žinutė, o gali „prisiminti“ dalį atsakymų iš ankščiau, ir pavyzdžiui, kadangi žino, kad vartotojas jau kalbėjo apie Vilnių, tai klausimas „koks oras šiandien“ suteiktų atsakymą apie Vilnių, ne kokį nors kitą miestą.
Tokie chatbot’ai irgi turi trūkumų – kuomet raktažodžių per daug ar jie ima keistai kartotis, chatbot’as gali pradėti painiotis ir nebegeneruot atsakymo, ar tiesiog naudoti ne tą informaciją ir t.t.
Kaip minėjau prie 1 būdo įrankių, meniu / mygtukų platformos pradėjo diegti raktažodžių funkcijas, tačiau jei reikia sudėtingesnės sistemos, tuomet reikės ir rimtesnių priemonių, pavyzdžiui DialogFlow.
Kontekstiniai chatbot’ai
Kontekstiniai chatbot’ai yra sudėtingiausi technologiškai, nes naudoja dirbtinį intelektą (DI) ir mašininį mokymąsi (MM) tam kad prisimintų pokalbius su vartotojais ir augtų per laiką – tad vietoje to, kad kaskart prašytų pristatymo informacijos ar iš naujo klaustų klinetų ko jie norėtų, tokie chatbot’ai gali prisiminti visą reikiamą pristatymui informaciją ir tepaklausti – galbūt norėtumėte pakartotį paskutinį užsakymą (tokį ir tokį burgerį ir gėrimą).
Norėdami sukurti tokį chatbot’ą, jau reikės išties programuoti ir kurti visą chatbot’ą pagrindą ant DI / MM sistemos, pavyzdžiui TensorFlow.
Kurį būdą rinktis?
Tai labiausiai priklauso nuo Jūsų galimybių bei poreikių, jei negalite investuoti daug, o norėtumėt bent minimaliai automatizuoti komunikaciją socialiniais tinklais – 1 būdas tikrai pakankamas (ypač su keliais parengtais raktažodžiais). Jei įmonė labai daug naudos gautų su pilnai įgyvendintais ir sudėtingais chatbot’ais – tuomet reiktų pasvarstyti apie investiciją į 2-3 būdus.
Straipsnio autorius Vilius Kytra rašo ir savo blog’ą apie psichologiją ir knygas, vykdo internetinius projektus NBRANDED komandoje bei pats, savarankiškai.
Išsakyti savo nuomonę