Socialinės medijos pakeitė mūsų gyvenimo būdą – nuo to, kaip mes gauname savo naujienas, iki to, kaip mes bendraujame su artimaisiais. Socialiniai tinklai yra visur, jie neišvengiama bei galinga jėga, tad šiame straipsnyje susipažinsime su socialinių medijų statistika ir išsiaiškinsime, kuo ji gali būti naudinga naujaisiais metais.
1. Kiek žmonių naudojasi socialinėmis medijomis?
2020 m. visame pasaulyje socialines medijas naudojo daugiau kaip 3,6 mlrd. žmonių. Šie skaičiai prilygsta ~45% visos žmonių populiacijos. Prognozuojama, kad 2025 m. šis skaičius išaugs iki beveik 4,41 mlrd.
Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl naudojimasis socialinėmis medijomis vis dar auga yra ta, jog mobilioji įranga nuolat tobulėja, o tai socialines medijas padaro lengviau prieinamomis, nepaisant to, kur tu esi. Dauguma socialinių tinklų taip pat veikia kaip mobiliosios programėlės arba yra optimizuoti naršymui mobiliajame telefone, kad vartotojai galėtų lengviau pasiekti mėgstamas svetaines keliaudami.
Mobiliajai įrangai vis labiau tobulėjant, svarbu suprasti, jog vis daugiau žmonių socialines medijas pasiekia mobiliaisiais telefonais Ateinančiais metais skirkite dar daugiau dėmesio kuriant turinį, pritaikytą būtent šiai įrangai, pvz.: savo tinklaraštyje susiaurinkite teksto stulpelius.
2. Laikas praleidžiamas socialinėse medijose
Iš vidutiniškai 3 val. 40 min. per dieną, kurias žmogus praleidžia naudodamasis mobiliuoju telefonu, maždaug pusė šio laiko atitenka socialinių tinklų ar kitoms komunikacijos programėlėms. Tai reiškia, kad šioms platformoms tenka ta pati mūsų laiko dalis, kaip ir visoms kitoms mūsų mobiliosioms veikloms.
Žvelgiant per regionus, socialiniuose tinkluose praleidžiamas laikas pasiskirsto netolygiai. Daugiausiai laiko socialiniuose tinkluose praleidžia Pietų Amerikos gyventojai (3 val. 29 min.), o mažiausiai – europiečiai (1 val. 53 min). Kai socialiniai tinklai vis labiau integruojasi į mūsų kasdienį gyvenimą, tai suteikia begalę galimybių įmonėms. Naudojantis socialinių medijų rinkodara tampa vis lengviau pasiekti savo tikslinę auditoriją, tad šiai sričiai verta skirti vis daugiau dėmesio.
3. Facebook vis dar rinkos lyderis
Nuo pat savo atsiradimo, Facebook formavo socialinių tinklų peizažą: tai buvo pirmasis socialinis tinklas, viršijęs milijardo aktyvių vartotojų (prisijungusių prie tinklo bent kartą per 30 dienų) ribą ir pasiekęs šį rezultatą dar trečiajame 2012 m. ketvirtyje. O turėdamas daugiau nei 2,32 milijardo aktyvių vartotojų per mėnesį, Facebook šiandien išlieka labiausia naudojama socialine platforma.
Visgi nereikėtų pamiršti ir kitų socialinių tinklų. 2019 m. didžiulį pakilimą turėjęs TikTok dabar turi maždaug 1,2 mlrd. aktyvių vartotojų (drauge su Kinijoje egzistuojančia TikTok versija Douyin), o tai reiškia net 50% išaugimą per pastaruosius metus.
2020 m. vasarą LinkedIn taip pat pasiekė įspūdingą rezultatą, daugiau nei 700 milijonų prie socialinio tinklo prisijungusių vartotojų. Visgi svarbu paminėti, kad šis skaičius neatspindi LinkedIn aktyvių vartotojų per mėnesį, kadangi socialinis tinklas nustojo skelbti mėnesinius aktyvių vartotojų duomenis, kuomet jį įsigijo Microsoft.
Kadangi Facebook šiuo metu vis dar yra socialinių medijų rinkos lyderis, svarbu žinoti, kaip jūsų skelbiamas turinys galėtų pasiekti didžiausią vartotojų įsitraukimą ir kaip galėtumėte jį optimizuoti. Domėkitės Facebook algoritmo veikimu bei jo atnaujinimais, kad pasiektumėte savo tikslinę auditoriją.
4. Socialinių medijų statistika pandemijos laikotarpiu
Vis dar besitęsiantis COVID-19 pandemijos laikotarpis neabejotinai turėjo įtakos ir mūsų laikui praleidžiamam internete bei socialiniuose tinkluose. Naujausias Global Web Index atliktas Coronavirus Multi Market tyrimas rodo:
- 7 iš 10 interneto vartotojų praleidžia daugiau laiko naudodamiesi mobiliaisiais telefonais, palyginti su tuo, kiek jie naudojosi telefonais prieš pandemiją;
- 4 iš 10 interneto vartotojų sako, kad praleidžia daugiau laiko naudodamiesi socialinėmis medijomis nei tai jie darė 2020 m. pradžioje.
Tuo tarpu Ericsson apklausa parodė, kad 8 iš 10 asmenų interneto technologijos padėjo susidoroti su pandemija ir suteikė jiems galimybę šiuo laikotarpiu rūpintis vaikų švietimu (76%), palaikyti ryšį su draugais ir šeima (74%) bei netgi pagerinti savo psichinę sveikatą (43%).
Taip pat, pastaruoju metu pasirodė daugybė istorijų, pabrėžiančių, kokią įtaką technologijos turi, kovojant su tokiais klausimais kaip pagyvenusių žmonių vienišumas.
Pandeminiu laikotarpiu, savo vykdoma veikla galite išreikšti socialiai atsakingo verslo poziciją.
5. Socialinių medijų statistika skirtingų kartų atžvilgiu
2019 m. Emarketer duomenimis, socialinėmis medijomis naudojasi:
- 90,4% Millennials kartos atstovų;
- 77,5% X kartos atstovų;
- 73% Z kartos atstovų;
- 48,2% Baby Boomers atstovų.
Millennials‘ų karta yra ta, kuri daugiausiai naudoja socialines medijas bei turi geriausią prieigą prie išmaniųjų telefonų. Kita vertus, X karta yra labiau linkusi naudotis planšetėmis. Galiausiai, Baby Boomers‘ų karta taip pat mažina savo atotrūkį nuo technologijų ir vis labiau susipažįsta su socialinės medijomis.
Naudojamų socialinių platformų pasiskirstymas kartų atžvilgiu taip pat skiriasi:
- Z karta renkasi Instagram kaip platformą sekti prekės ženklus;
- Baby Boomers didžiąją laiko dalį praleidžia YouTube ir Facebook kanaluose;
- Z, Millenials bei X kartos renkasi YouTube kaip platformą, kuria remiasi priimdami su produktų pirkimu susijusius sprendimus.
Ši socialinių medijų statistika kartų atžvilgiu gali būti naudinga sprendžiant, kokią platformą būtų geriausia pasirinkti, reklamuojant savo produktą tikslinei auditorijai.
6. Išaugusi balso galia
2019 m. Global Web Index duomenys rodo, kad balso sąsajų naudojimas per pastaruosius metus išaugo daugiau nei 9%, o 43% pasaulio interneto vartotojų nuo 16 iki 64 metų bent kartą per mėnesį naudojosi balso paieška ir balso komandomis bet kuriame įrenginyje. Kitaip tariant, jei šis skaičius būtų taikomas visai pasaulinei interneto vartotojų bazei, tai prilygtų beveik 2 milijardams aktyvių vartotojų per mėnesį.
2020 m. duomenimis, vidutinis interneto vartotojų naudojimasis balso sąsajomis jau siekia 45%, kas rodo 2% padidėjimą, lyginant su 2019 m. Daugiausiai balso sąsajomis savo mobiliajame telefone naudojasi Azijos šalių atstovai – indai, filipiniečiai bei kinai. Europoje balso funkcijos labiausiai prigiję pietuose – Ispanijoje bei Italijoje.
Tikėtina, kad ateinančiais metais valdymas balsu taps daugelio mobiliųjų programėlių dalimi.
7. Pozityvi klientų patirtis
Nenuostabu, kad socialinių tinklų rinkodara yra būtina jūsų verslui. Vienas iš būdų, kaip jūsų verslas galėtų pasinaudoti socialinių medijų rinkodara, yra geriausios įmanomos klientų aptarnavimo patirties užtikrinimas. Idėja – valdyti savo buvimą internete ir įsitikinti, kad palaikote ryšį su savo auditorija socialiniuose tinkluose čia ir dabar. Tam puikiai gali pasitarnauti chatbot, leisianti automatizuoti jūsų atsakinėjimą.
71% vartotojų, kurie turėjo teigiamą patirtį su prekės ženklu, greičiausiai rekomenduos šį prekės ženklą savo draugams ir šeimos nariams, tad socialiniuose tinkluose svarbu bendrauti su vartotoju atsakant į jo komentarus, žinutes ar paminėjimus. Bendraudami su klientais socialinės medijos platformose, kuriate rūpestingo prekinio ženklo įvaizdį.
8. Socialinių medijų naudojimas telefone
Mobile-friendly turinio paklausa socialinėse medijose nenustojamai auga. 91% visų socialinių medijų vartotojų socialinius kanalus pasiekia per mobiliuosius įrenginius. Be to, beveik 80% viso, socialiniuose tinkluose praleisto laiko, yra laikas praleidžiama mobiliosiose platformose.
Pagal socialinių medijų naudojimą telefone kiekvieną mėnesį, tarp 16 – 64 m. amžiaus vartotojų, programėlės išsidėsto taip:
- 89% susirašinėjimo programėlės;
- 89% socialinių tinklų programėlės;
- 65% pramoginio turinio bei video programėlės;
- 47% žaidimų programėlės;
- 11% pasimatymų programėlės.
Išmanieji telefonai ir socialinės medijos vystosi greta, tad turėtumėte nuo šių tendencijų neatsilikti ir jūs – užtikrinkite, kad jūsų publikuojamas turinys ir išdėstymas būtų optimizuoti mobiliesiems telefonams.
9. Rytų įtaka
Įvairūs Digital 2020 ataskaitų duomenys rodo, kad internete vis didesnė įtaka atkeliauja iš Rytų šalių – Azijos programoms ir svetainėms tenka vis didesnė interneto dalis.
Populiariausių pasaulio svetainių reitingai iliustruoja dramatišką Azijos elektroninės prekybos platformų augimą. Naujausiame Alexa sąraše Kinijos Tmall užima trečią vietą pasaulinių svetainių reitinge – tai lenkia tiek Facebook, tiek Baidu, tiek Amazon. Šiame geriausių svetainių sąraše atsidūrė net 5 kinų elektroninės prekybos svetainės.
Didėjanti Azijos įtaka akivaizdi ir naujausiuose mobiliųjų programų reitinguose. App Annie praneša, kad 6 iš 10 pasaulyje dažniausiai naudojamų ne žaidimų programų 2019 m. priklausė Kinijos įmonėms, o 4 iš 10 geriausių programėlių (pagal aktyvių vartotojų skaičių) sukūrė Kinijos kompanijos.
2020 m. pradžioje Rytų ir Pietryčių Azijos gyventojai sudarė maždaug trečdalį viso pasaulio interneto vartotojų (1,5 ir 4,5 mlrd.). Ši auditorija turės vis įtakingesnį vaidmenį formuojant kitą interneto augimo etapą – Azijoje ir už jos ribų.
10. Neramumai dėl privatumo politikos
Privatumas išlieka svarbi problema interneto vartotojams visame pasaulyje, o naujausi tyrimai rodo, kad 2020 m. buvome labiau ja susirūpinę nei 2019 m. Global Web Index praneša, kad 64% interneto vartotojų yra susirūpinę dėl to, kaip įmonės naudoja surinktus vartotojų duomenis, palyginti su 63% 2019 m. pradžioje. Panašu, kad interneto vartotojų nerimas išties pagrįstas, kuomet dar šį mėnesį Google bei Amazon kompanijoms buvo skirtos milijoninės baudos, dėl privatumo politikos pažeidimų.
Įdomus faktas, kad įvairių ataskaitų duomenys pabrėžia tai, ką galime pavadinti „skaitmeninio privatumo paradoksu“. Neabejotina, kad daugeliui iš mūsų vis labiau rūpi mūsų skaitmeninis privatumas, tačiau mes taip pat vis labiau linkę pritaikyti įrenginius ir technologijas, specialiai sukurtus kurti ir dalytis dar intymesniais savo gyvenimo duomenimis.
Pavyzdžiui, Statista praneša, kad namų, kuriuose yra bent vienas išmaniojo namo įrenginys, skaičius per pastaruosius metus padidėjo trečdaliu, o tai rodo, kad dešimtys milijonų žmonių sąmoningai nusprendė, vidutiniškai 550 dolerius per metus, skirti įrangai, kuri klausosi ir stebi veiksmus, atliekamus namuose.
Susipažinimas su socialinių medijų statistika gali pasitarnauti, formuojant jūsų socialinių medijų rinkodaros planą. Naudokitės šia socialinių medijų statistika, kad gautumėte tikslesnes įžvalgas apie socialinių medijų pasaulį ir apie tai, kaip galite pagerinti savo rezultatus.
Išsakyti savo nuomonę