Situacija: Moterys ir vyrai vis dar susiduria su diskriminacija lyties pagrindu darbo rinkoje. Viena iš tokios diskriminacijos apraiškų – moterų ir vyrų darbo užmokesčio atotrūkis. 2018 m. Lietuvos moterys vidutiniškai uždirbo 13 % mažiau nei vyrai.*
*Moterų ir vyrų darbo užmokesčio atotrūkis šalies ūkyje, neįskaitant žemės ūkio, miškininkystės ir žuvininkystės įmonių. © Lietuvos statistikos departamentas
Įžvalga: Lyčių nelygybės klausimai – kontraversiška tema, kurią galima nagrinėti įvairiais kampais. Remiantis užsienio šalių praktika, galime pastebėti, kad dažnai komunikacija šia tema yra arši, kategoriška. O tai sukelia žmonių pasipiktinimą, skaldo visuomenę į dvi stovyklas. Siekis – neutrali, nešališka komunikacija.
Iššūkis: Atkreipti visuomenės dėmesį į darbo užmokesčio atotrūkio dėl lyties problemą ir paskatinti siekti lyčių lygybės.
Sprendimai
Įvaizdinis video
Sukurtas įvaizdinį video, kurio tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į problemą ir paskatinti ieškoti daugiau informacijos projekto internetiniame puslapyje. Pagrindinė žinutė – Lietuvos moterys vidutiniškai uždirba mažiau nei vyrai.
Video transliuojamas „Moterų informacijos centro“ Facebook ir Instagram paskyrose, LRT televizijos eteryje ir mediatekoje.
Facebook ir Instagram komunikacija
Penkis mėnesius „Moterų informacijos centro“ Facebook ir Instagram paskyrose buvo skelbiamas informacinis, edukacinis turinys, susijęs su moterų ir vyrų darbo užmokesčio atotrūkiu.
Iš viso paskelbti 70 įrašų apie moterų ir vyrų pajamų atotrūkio situaciją, priežastis, pasekmes, lyčių stereotipus bei gerosios patirties pavyzdžius.
Komiksai
Sukurti 9 komiksai, kurie iliustruoja gyvenimiškas situacijas, susijusias su stereotipiniu požiūriu į moteris ir vyrus. Tai žaismingas formatas, kuris padeda išlaikyti neutralų toną komunikuojant kontraversiškas temas .
Tikros istorijos
Pristatytos dvi įkvepiančias video istorijos, kurios meta iššūkį lyčių stereotipams. Pirmoje istorijoje savo patirtimi dalinasi vyras, išėjęs tėvystės atostogų. Antroje – moteris, pasirinkusi „vyriška“ laikomą profesiją.
Rezultatai
1,095,030
Pasiekta auditorija
1,787,650
Reklamos parodymų
97,900
Įtraukti vartotojai