90624895_2633642733577979_2032790927226961920_n.jpg

Produkto prekės ženklas – kaip neprapulti minioje?

Paslaugų bei produktų šiame amžiuje apstu: įvairūs „startuoliai“ (ang. startup) , prekių ženklai dar tik pradedantys savo veiklą, maži vietiniai verslai, dar galima pridėti didelius pasaulinius verslus ir taip galima vardinti be pabaigos. Pasiūla, išties, negalime skųstis. Tai reiškia, jog rinka darosi vis labiau ir labiau perpildyta įmonių, siūlančių panašius produktus ar sprendimus. Dėl to, tampa itin svarbu atkreipti dėmesį į savo prekės išskirtinumo aspektą. Šiame straipsnyje aptarsime kelias strategijas, kurios gali padėti sukurti rinkoje išsiskiriantį prekės ženklą.

KAS BŪTENT YRA PREKĖS ŽENKLAS?

Prieš aptariant –  „Kaip su savo prekės ženklu išsiskirti rinkoje?“,
svarbu atsakyti į – „Kas yra prekės ženklas?“.
Nors rinkodaroje „prekės ženklas“ yra dažnai naudojama sąvoka ir, iš pirmo žvilgsnio, klausimas gali pasirodyti paprastas, tačiau atsakymas, visgi, ganėtinai kompleksiškas, tad  jam nėra vieno teisingo varianto.

Prekės ženklą galėtume suprasti, kaip:

  • nematerialių produkto atributų (logotipas, įvaizdis etc.) visumą;
  • kliento suvokimą apie produktą, paslaugas ar organizaciją;
  • visus aspektus, kuriančius įmonės tapatybę, vertybes, principus, savybes bei tikslus;

Apibendrinant – galima sakyti, jog prekės ženklas yra jūsų verslo tapatybė ir jos daromas poveikis klientams. 

 

4 BŪDAI SUKURTI ĮSIMINTINĄ PREKĖS ŽENKLĄ

Tai visgi, kaip prekės ženklui išsiskirti tarp konkurentų?
Aptarsime 4 požiūrio taškus: klientų poreikius, techninę, praktinę bei emocinę produkto naudą, prekės ženklo šūkius bei atsidavimą prekės ženklui.

 

1. ŽINOKIT, KAS RŪPI JŪSŲ KLIENTAMS/VARTOTOJAMS

Turint savo verslą, klausimai „ką?“ ir „kaip?“ jo įkūrėjams dažniausiai nekelia didelių problemų, kuomet „ką?“ suprantame, kaip veiklos apibūdinimą, kuo užsiima įmonė, o „kaip?“ – kokiais būdais jie tai daro.

Visgi, norint išsiskirti konkurentų gausoje, esminis klausimas turėtų būti „kodėl?“ – kodėl būtent jūsų produktą ar paslaugą turėtų rinktis potencialus klientas? Ir šiuo atveju, svarbu suprasti, jog klientai per daug nesuka galvos apie tai, kaip jūs dirbate, kaip atrodo jūsų vidiniai procesai ar kokias priemones savo versle naudojate. Esminis klausimas, kuris rūpi vartotojams yra „Kodėl šis verslas mano gyvenime yra svarbus?“.

Kaip surasti savo „kodėl?“ ?

Suprasti savo klientą bei jo poreikius yra, mažų mažiausiai, svarbu. Šiuo atveju vartotojų tyrimai gali tapti puikia to pradžia, siekiant išsiskiriančio prekės ženklo įvaizdžio. Tiriant savo vartotoją svarbu išsiaiškinti, kaip būtent produkto/paslaugos naudą apibūdina klientas, kokiais būdais jūsų produktas/paslauga jiems padeda?  Analizuojant dar detaliau, galima išsiaiškinti, kaip produktas/paslauga įsiterpia žmonių kasdienybėje, darbo eigoje. Svarbu išsiaiškinti kiekvieną mažiausią detalę, kuri, klientų atžvilgiu, jūsų prekės ženklą daro unikaliu bei specifiniu. Svarbu suvokti, ko klientas iš jūsų tikisi.

 

2. RASKITE TECHNINĘ, PRAKTINĘ BEI EMOCINĘ JŪSŲ PREKĖS/PASLAUGOS NAUDĄ

Atlikus vartotojų tyrimą, toliau galima bandyti išsiaiškinti įvairius jūsų produkto klientui teikiamus naudos aspektus. Prekės ženklo piramidė (nuotr. viršuje) – jau paskutinįjį XXa. dešimtmetį gyvavusi struktūra, kuri vis dar turi svarų vaidmenį, kuriant prekės ženklo strategiją. Piramidės technika, kurią pateikiame apačioje, gali padėti atsakyti į fundamentalius klausimus, susijusius su jūsų verslu bei jo vieta rinkoje.Esminiai piramidės elementai susideda iš techninės, praktinės bei emocinės naudos, kuri gali būti pasiūlyta klientui. Aptarkime kiekvieną jų:

  • Techninė nauda – sluoksnis sudarantis piramidės pagrindą. Iš esmės, šis sluoksnis leidžia suprasti, ką jūs kaip įmonė darote. Šioje piramidės stadijoje jūs turėtumėte užduoti tokius klausimus, kaip: kuo šis produktas yra naudingas vartotojui? kaip jis suteiks pelno? kas yra siūloma?
  • Praktinė nauda – tai, ką klientas gaus, nusipirkdamas jūsų prekę ar paslaugą. Praktinė nauda yra sukoncentruota į tai, kaip produktas gali pagerinti žmogaus gyvenimą bei kaip įmonei išlaikyti ryšį su aplinkiniais ar daryti tolesnę pažangą.
  • Emocinė nauda – tai, kaip prekės ženklas verčia jaustis vartotoją, remiantis jo komunikuojama istorija. Iš trijų išvardintų naudos sričių, emocinė nauda turi labai svarų vaidmenį, kuris turėtų išskirti prekinį ženklą, kitų kontekste. Atlikus vartotojų tyrimus, ieškokite emocijomis grįstų, jūsų (potencialių) klientų atsakymų, kurie gali būti atpažįstami klientui naudojant tokius žodžius, kaip: „Šis produktas privertė mane jaustis laimingu, sveiku, ramiu…“, „Suteikė man džiaugsmo, pasitikėjimo…“. Būtent tokie raktiniai žodžiai, leis jums identifikuoti jūsų įmonės teikiamą emocinę naudą klientui.

 

3. SUKURKITE PAPRASTĄ PREKĖS ŽENKLO ŠŪKĮ AR ŽINUTĘ

„Just do it“, „Think different“, „I‘m lovin it“ – išgirdus šiuos prekinių ženklų šūkius turbūt nereikia ilgai galvoti, kurioms įmonėms jie priklauso. Viso labo 2-3 žodžiai ir paprastas, tačiau paveikus žodžių junginys lengvai įstringa jūsų galvoje.

„Suspausti“ savo verslą į vieną, geriausiai jus reprezentuojantį sakinį ar tik kelis žodžius, nėra lengva užduotis, tačiau rinkoje galima atlikti begalę, ilgai trunkančių tyrimų ir jei vis tiek nemokėsite savo prekės ženklo pristatyti trumpu šūkiu, visi tyrimai yra beverčiai. Prekės ženklo šūkis turėtų veikti, kaip vedančioji priemonė viskam, ką darote savo versle – nuo to, kokį turinį apie produktą viešinate socialinėse medijose iki produktų, kuriuos parduodate, kūrimo.

Vienas geriausių ir puikiai žinomų būdų, prekės ženklo šūkiui sukurti yra „proto šturmo“ (angl. brainstorming) technika bei tiesiog erdvės, kurioje laisvai galėtų reikštis jūsų darbuotojų idėjos, sukūrimas. Visgi, geros idėjos gali ateiti nebūtinai vykdant įvairias kūrybingumo technikas įmonės viduje, tačiau ir už jos ribų, tad nereikėtų bijoti atsitraukti nuo savo darbo stalo, kuomet valandų valandas mąstoma ir galvojama ausį patraukianti frazė, bet ir apsidairyti plačiau, semiantis įkvėpimo kitur.

Kaip jau buvo minėta, ištransliuoti aiškią žinutę vos keliais žodžiais – užduotis nelengva. Dar viena, kiek komplikuotesnė technika, norint sukurti įtaigų šūkį, yra rašymas pradedant su didesniu kiekiu teksto iki jo supaprastinimo. Ką tuo turime omenyje ir kaip tai veikia? Pradžioje aprašykite kiek įmanoma išsamiau, ką jūsų produktas teikia vartotojui. Tai gali būti viena, dvi ar daugiau pastraipų (rašant šias pastraipas galvokite ne tik apie techninę bei praktinę naudas, bet ir emocinę). Tuomet visa tai, ką parašėte turėtumėte sutrumpinti iki vieno ar dviejų sakinių. Tada vėl trumpinti – šįkart iki vieno sakinio ar kelių žodžių. Turėdami trumpiausią tekstą, kuris liko iš visų jūsų parašytų pastraipų, paeksperimentuokite su juo – perdėliokite žodžių vietas, pakeiskite keletą žodžių, pridėkite naujų ir pan. Šis procesas leis atrasti, ką tarp visų minčių jūs labiausiai norėtumėte pasakyti apie savo verslą bei kokią žinutę siųsti.

Ir jei vis dar kyla klausimas „Kodėl prekės šūkis yra toks reikalingas?“, reikia suvokti, jog prekės šūkis turi svarų vaidmenį, nusakantį aiškią įmonės misiją bei parodymą, kad viskas, ką įmonė atlieka, nuo reklamų, kurios yra pristatomos iki pranešimų kūrimo, yra vedima prekės ženklo reprezentuojamos vizijos.

 

4. UŽTIKRINKITE, JOG JŪSŲ VERSLAS GYVENA PREKĖS ŽENKLU

„Nike“ savo misiją įvardina, kaip įkvėpimo ir inovacijų teikimą, kiekvienam pasaulio atletui, o pastarieji „Nike“ atžvilgiu yra ne tik profesionalai, bet kiekvienas pasaulyje gyvuojantis asmuo. „Nike“ tai ne tik išsako šią misiją, bet ir ja gyvena, susitelkiant į novatoriškus rūbų bei avalynės sprendimus, o savo reklamose komunikuojant įkvepiančias žinutes ir žmonių istorijas. Toks atsidavimas savo prekės ženklui svarbus, norint būti sėkmingai veikiančia įmone bei pelnyti vartotojų pasitikėjimą.

Rafael Nadal „Nike“ Instagram paskyroje

Rafael Nadal „Nike“ Instagram paskyroje.

„Nike“ dalindamasis socialinių medijų turiniu apgalvoja kiekvieną detalę. Jų „Instagram“ platformoje galima rasti įrašų, kur nuotraukoje vaizduojama esama maratono rekordininkė Brigid Kosgei bei buvusi rekordininkė Paula Radcliffe ar tenisininkas Rafael Nadal, išreiškiantis savo mintis apie dar vaikystėje užgimstančius žmogaus siekius. Žinoma, savo prekės ženklui reklamuoti ne kiekviena įmonė turės galimybę pasitelkti pasaulinio garso veidus, bet tai, bet kokiu atveju, yra puikus pavyzdys, kaip reikėtų valdyti savo socialinių tinklų komunikaciją, atspindint gyvenimą prekės ženklu.

 

Kaip jau buvo minėta straipsnio pradžioje, prekės ženklas yra jūsų verslo tapatybė ir tai, kaip ji verčia jaustis jūsų klientus. Kiekviena mažiausia detalė, kurios dėka žmogus gali susipažinti su jūsų prekės ženklu ar priartėti prie jo, turėtų reprezentuoti, kuo trokštate, jog jūsų prekės ženklas taptų ir kaip norėtumėte, jog klientas jaustųsi, būdamas šio prekės ženklo dalimi. Patikiname, jog sukeltos teigiamos vartotojų emocijos tikrai prisidės prie jūsų produkto išskirtinumo bei sėkmės rinkoje, tad to ir linkime!

Gabija StašinskaitėProdukto prekės ženklas – kaip neprapulti minioje?

Išsakyti savo nuomonę

Panašūs straipsniai