linkedin-2616651_1920-e1605085769368.jpg

LinkedIn reklamos kampanija – kaip ją sukurti?

Reklamavimasis LinkedIn yra dviejų etapų procesas: 1) LinkedIn reklamos kampanijos nustatymas ir 2) LinkedIn skelbimo (-ų) sukūrimas. Šiame straipsnyje aprašysime, kaip sukurti reklamos kampaniją bei reklamos skelbimą (-us), o taip pat pateiksime keletą geriausios praktikos pavyzdžių ir patarimų.

1. Sukurkite savo LinkedIn reklamos kampaniją

LinkedIn reklamos kampanijos valdomos atskirai nuo LinkedIn, kurį jūs esate įpratęs matyti. Norint sukurti LinkedIn reklamos kampaniją, jums reikės pasinaudoti LinkedIn Marketing Solutions platforma. Apsilankykite joje, o tuomet pasirinkite opciją Create Ad (liet. sukurti reklamą).

Kitas jūsų žingsnis –  LinkedIn Campaign Manager paskyros susikūrimas (jei vis dar jos neturite). Prieš tai būtinai įsitikinkite, jog su paskyra susiejote ne savo asmeninį LinkedIn, o įmonės puslapį.

Tuomet būsite nukreipti į savo Dashboard (liet. prietaisų skydelį). Jei neįvedėte savo atsiskaitymo informacijos, turėsite tai padaryti, tam kad susietumėte savo banko sąskaitą su LinkedIn (nesijaudinkite – būsite apmokestinti tik tada, kai jūsų reklamos kampanija bus aktyvi, o mokėti už reklamos paspaudimus ir kitus įsipareigojimus turėsite vėliau).

Prietaisų skydelyje spustelėkite mygtuką Create Campaign (liet. kurti kampaniją).

Pirmiausia nurodykite Campaign Group (liet. kampanijos grupę) ir pavadinkite kampaniją. Kampanijų grupės padės jums išlikti organizuotais. Vėliau turėsite galimybę palikti numatytąją kampanijos grupę arba sukurti naują.

Kalbant apie reklamos kampanijos pavadinimą, jis matomas tik vidiniam naudojimui, todėl rekomenduojame pasirinkti labai informatyvų pavadinimą, ypač jei kampanijoje dirba keli skirtingi žmonės.

Pvz.: atlikote testą, norėdami nustatyti produkto tikslinę auditoriją demografiniu aspektu. Tokiu atveju, jūsų kampanijos pavadinimas galėtų skambėti „Maisto skelbimai – Šiaurės Amerika, nuo 18 iki 24 metų, moterys“. Šis pavadinimas tiksliai apibūdina, į ką nukreipiama reklamos kampanija, kas nereikalauja papildomos informacijos peržiūros. Tuo tarpu, palyginkite tai su pavadinimu „Maisto testas 1“ – šis pavadinimas nieko nenurodo apie tai, kam taikomas skelbimas.

2. Nustatykite LinkedIn reklamos kampanijos tikslą

Jūsų reklamos kampanijos tikslas yra vartotojo veiksmas, kurį norite kad jis atliktų pamatęs jūsų reklamas. Anot LinkedIn, tikslo pasirinkimas padeda atitaikyti kampanijos kūrimą, pasiekti geriausią IG (investicijų grąžą) ir parodyti jums aktualias kampanijos vykdymo ataskaitas.

Yra trys pagrindinės kampanijų temos: supratimo, svarstymo ir atsivertimo. Pagal šias temas galimi keli kampanijos tikslai yra šie:

  1. Apsilankymai svetainėje padidins vartotojų srautą į jūsų svetainę ir nukreipiamuosius puslapius. Anot LinkedIn, tokio tipo kampanijos taip pat padidins prekės ženklo žinomumą.
  2. Įsitraukimas padidins stebėtojų skaičių jūsų LinkedIn įmonės puslapyje.
  3. Vaizdo įrašų peržiūros padidins jūsų vaizdo įrašų rodymą žmonėms, kurie, tikėtina, jog su jais susidurs.
  4. Potencialių vartotojų generavimas. LinkedIn automatiškai užpildo formą su vartotojo duomenimis, kad jie galėtų prisiregistruoti spustelėję mygtuką. Tai sumažina galimybę, kad vartotojas praras susidomėjimą ir nueis tolyn.

3. Nurodykite savo LinkedIn reklamų tikslinę auditoriją

Pasirinkite savo tikslinės auditorijos parametrus. Nukreipimas į tai, kas matys jūsų reklamą, gali padėti jai pasiekti kampanijos tikslą – kuo reklama konkretesnė ir aktualesnė auditorijai, tuo geriau ji bus vykdoma. LinkedIn leidžia pasirinkti tikslinę auditoriją pagal keletą skirtingų kategorijų, kurias rasite žemiau.

Pirmiausia atsakykite į kelis pagrindinius klausimus, pvz. kokia kalba norėtumėte rodyti savo reklamą. Ji gali būti parašytas bet kuria iš 20 kalbų, palaikomų LinkedIn. Taip pat turite pasirinkti bent vieną vietą savo reklamos skelbimams. Priklausomai nuo jūsų verslo, gali būti naudinga konkretesnė ar platesnė taikymo sritis. Galite pasirinkti tokią plačią vietą kaip visa Lietuvos teritorija arba konkrečią kaip Vilniaus miesto sritis. Taip pat apsvarstykite galimybę iš kampanijos išskirti bet kurias netoliese esančias vietas, kad biudžetas nebūtų švaistomas tose vietose, kur jūsų reklama nėra tinkama.

Toliau, paspauskite Add new targeting criteria (liet. pridėti naują taikymo kriterijų).

Įmonė

Jei jūsų tikslinė auditorija turi tam tikrą darbdavį, galite ją nukreipti tiesiogiai – net pagal pavadinimą. Vis dėlto, nereikia turėti omenyje konkrečių vardų: LinkedIn taip pat leidžia nukreipti įmones atsižvelgiant į pramonės šakas (pvz. teisinę, ne pelno siekiančią ar finansinę) bei įmonės dydį.

Demografija

Jei jūsų auditoriją labiau atstovauja vienos lyties ir (arba) amžiaus grupę atitinkantys asmenys, nukreipkite savo reklamą pagal šiuos demografinius aspektu.

Išsilavinimas

Jei savo reklamos kampaniją norite taikyti žmonėms, turintiems tam tikrą išsilavinimą, galite tai daryti  pagal mokyklas. Pvz. galbūt jūs bandote nukreipti reklamą į tam tikrą absolventų asociaciją, tad tokiu atveju galite susisiekti su asociacija naudodami LinkedIn reklamą. Taip pat tikslinės auditorijos kriterijais gali būti studijų sritis ir laipsnis.

Darbo patirtis

Tikslinės auditorijos kriterijams galite pasirinkti pareigų pavadinimus arba pasirinkti iš užimtumo funkcijų, darbo stažo ir turimos metų patirties. Nuo gamybos įmonių generalinio direktoriaus iki pradinio lygio apskaitos įmonės partnerių – galite nukreipti savo reklamą į konkrečią žmonių grupę.

4. Nuspręskite, koks bus jūsų LinkedIn reklamos tipas

Funkcija Forecasted Results (liet. prognozuojami rezultatai) analizuoja reklamos kampanijos parametrus (kainos pasiūlymą, biudžetą, taikymą, pradžios / pabaigos datas ir kt.) Ir atsižvelgia į panašias kampanijas bei reklamuotojus.

Stebėkite šį langelį, kai pasirenkate savo LinkedIn reklamos tipą. Jei pirmą kartą pradedate veiklą, sprendimas, kokį skelbimo tipą pasirinksite, gali turėti neigiamos įtakos jūsų biudžetui. Nubrėžkite savo prioritetus ir tada galėsite nuspręsti, kuris tipas jums tinka labiausiai. Be to, kai kurie reklamos tipai reikalauja susieti LinkedIn įmonės puslapį.
Išsamiau apie LinkedIn reklamų tipus galite sužinoti mūsų straipnyje „LinkedIn reklamų tipai“.

5. Pasirinkite savo LinkedIn skelbimo vietą

Nuspręskite, ar norite, kad jūsų skelbimas būtų rodomas LinkedIn Audience Network, kuris suteikia jūsų kampanijai daugiau pasiekiamumo ir galimybių LinkedIn trečiųjų šalių platformose bei svetainėse (ši parinktis galima ne visiems skelbimų tipams). Taip pat galite pasirinkti, ar norite pašalinti arba blokuoti tam tikras tinklo kategorijas, programas ir svetaines.

6. Nustatykite savo reklamos biudžetą ir tvarkaraštį

Biudžetas

Nustatykite dienos biudžetą, kuris geriausiai tinka jūsų įmonės rinkodaros išlaidoms. Prieš daug investuodami į vieną kampaniją, patikrinkite ir įvertinkite kiekvienos kampanijos sėkmę ir skirtingus reklamos variantus – juk nenorite investuoti šimtus eurų į skelbimą, kuris neturi įtakos jūsų tikslinei auditorijai.

Tarkime, kad esate aukštosios floristikos kompanijos rinkodaros viceprezidentas. Jūs manote, kad didžiąją dalį jūsų tikslinės rinkos sudaro netrukus pasirodysiančios nuotakos, todėl jūs nukreipiate savo LinkedIn skelbimus į nuotakų grupes. Išleidęs tūkstančius eurų, jūs sugeneruojate tik 10% potencialių klientų, kurių tikėjotės.

Tolesni jūsų tyrimai rodo, kad tai buvo neteisingas žingsnis, ir vėliau sužinojote, kad žmonės, esantys šalia jūsų parduotuvės ir turintys LinkedIn paskyras, iš tikrųjų ieško gėlių verslo renginiams. Būtų buvę malonu tai žinoti, prieš išleidžiant didelę savo biudžeto sumą LinkedIn reklamai, tiesa?

Beje, dėl savo plačių taikymo galimybių, LinkedIn skelbimai gali sėkmingai jus nukreipti į nišines rinkas. Visgi, labai svarbu neeksperimentuoti per anksti, o reklamos kampanijai skirti didesnį biudžetą tik tada, kai pastebite, jog ji vykdoma sėkmingai.

Tvarkaraštis

Pasirinkite kampanijos pradžios datą. Galite nurodyti, kad kampanija būtų rodoma nuolat arba nurodyti pabaigos datą.

Kaina

  1. Automatizuotas kainos pasiūlymas – leidžia LinkedIn nustatyti, kokia suma maksimaliai padidins jūsų kampanijos tikslą ir bet kokią norimą parinktį (t.y. paspaudimus, skelbimo parodymus ar pan.).
  2. Maksimalus mokestis už paspaudimą – pagal jį jūs būsite apmokestinti kiekvieną kartą, kai kas nors spustelės jūsų skelbimą. LinkedIn pasiūlys kainų diapazoną, atsižvelgiant į jūsų biudžetą ir jūsų skelbimų konkurenciją – kuo daugiau reklamuotojų siūlys kainą panašioje kampanijoje, tuo didesnis turės būti jūsų kainos pasiūlymas. Jei tuometinis įkainis yra mažesnis už maksimalų jūsų pasiūlymą, jūs turėsite sumokėti tik jį.
  3. Maksimalus mokestis už 1 000 parodymų – tam tikra suma mokama kiekvieną kartą, kai jūsų skelbimą peržiūri 1000 žmonių. Šis mokėjimas negalimas, jei naudojate parinktį LinkedIn Audience Network, apie kurią buvome užsiminę anksčiau.

Apsispręsti dėl geriausio kainos pasiūlymo gali būti sudėtinga. Priimdami sprendimą, pagalvokite apie savo galutinį tikslą. Ar stengiatės, kad kuo daugiau žmonių pamatytų jūsų reklamą, siekiant sustiprinti prekės ženklo reklamos kampaniją? Jei taip, geriausias pasirinkimas būtų mokestis už 1000 parodymų. Kita vertus, jei norite, kad daugiau žmonių spustelėtų jūsų skelbimus, kas leistų pritraukti vartotojų srautą į jūsų svetainę ar generuotų potencialius klientus, labiau tiktų mokėjimas už paspaudimus.

7. Nepamirškite sekti konvertuotų paspaudimų statistikos

LinkedIn turite galimybę stebėti, kaip sėkmingai veikia jūsų reklamos kampanija ir įvertinti veiksmus, kurių imasi vartotojai, spustelėję jūsų reklamą. Norint stebėti savo reklamų konvertuotų paspaudimų statistiką, turėtumėte paspausti opciją Add conversions (liet. pridėti konvertavimą). Atsidarys naujas langas, kuriame nurodysite pavadinimą, pasirinksite nustatymus ir nuspręsite, kaip stebėsite konvertavimą. Informacija, pasirodysianti dešinėje lango pusėje gali tapti labai naudinga – ji atsakys į visus iškilusius klausimus ir padės jums atlikti procesą.

Daugiau informacijos, susijusios su paspaudimų konvertavimu, galite rasti čia.

Taigi, sveikiname – jūs jau beveik sukūrėte savo LinkedIn reklamos kampaniją! Kai būsite pasirengę judėti toliau, spustelėkite Save (liet. išsaugoti). Atkreipiame dėmesį, jog vėliau skelbimo formato pakeisti nebegalėsite, tad būkite tikri, kad viską pasirinkote, taip, kaip ir norėjote.

8. Sukurkite LinkedIn reklamos skelbimą

Šis aspektas siejasi su tuo, kokį LinkedIn reklamos tipą pasirinkote savo kampanijai. Kai pirmame žingsnyje nustatysite pagrindinius reklamos skelbimo parametrus, būsite paraginti pradėti jį kurti ir pasirinkti, kaip LinkedIn rodys bei kartos jūsų skelbimo variantus (jei sukursite daugiau negu vieną).

Norint pradėti spauskite Create new ad (liet. sukurti naują reklamą).

Ekrane pasirodys langas su pavadinimu Create a new [Your chosen ad type] for this campaign (liet. Sukurkite naują [jūsų pasirinktas reklamos tipas] šiai kampanijai), kuriame sukursite skelbimo kopiją, susiesite ją su norimu vaizdu bei peržiūrėsite skirtingas išdėstymo parinktis.

Atkreipkite dėmesį į šiuos aspektus:

  1. Reklamos atvaizdas – paveikslėlis, kurį auditorija matys jūsų skelbime. Jis turi būti 100 x 100 pikselių ir įkeltas .jpg arba .png formatu, neviršijant 2MB dydžio.
  2. Reklamos antraštė – pagrindinė žinutė, kurią matys jūsų auditorija. Ji negali būti ilgesnė nei 25 simboliai.
  3. Reklamos aprašymas – jūsų reklamos tekstas. Jis gali būti iki 75 simbolių ilgio ir turėtų būti aktualus reklamą skaitančiam asmeniui.
  4. Nukreipiančioji nuoroda – tai vieta, į kurią auditorija eis spustelėjus jūsų skelbimą. Visuomet įsitikinkite, jog jūsų nurodyta nuoroda yra teisinga.

Įvedę šią informaciją, pamatysite ją dešinėje esančiame Preview (liet. peržiūros) laukelyje.

Kai spustelėsite Create (liet. sukurti), būsite nukreipti atgal į ankstesnį Campaign Manager ekraną. Čia galėsite sukurti daugiau reklamos skelbimų ir galiausiai peržiūrėti bei pateikti savo užsakymą. Atkreipkite dėmesį, jog LinkedIn peržiūri kiekvieną pateiktą kampanijos užsakymą, tad nesitikėkite, jos jūsų skelbimai bus paskelbti iškart.

Norėdami pamatyti geriausius savo reklamos skelbimų rezultatus, apsvarstykite galimybę sukurti skirtingą skelbimą kiekvienam pirkėjui ir atitinkamai pakeiskite jo kopiją. Pavyzdžiui: reklamuodami knygą kolegijos dėstytojams, pavadindami pavadinimą žodžiais „Kolegijos profesoriaus vadovas…“, galite sugeneruoti didesnį paspaudimų rodiklį (PR) nei bendrinės, netikslinės antraštės.

Štai, keli geriausi LinkedIn skelbimų rašymo patarimai:

Call-to-action (CTA) (liet. kvietimas veikti)

Jei į skelbimo kopiją įtrauksite CTA, tai padės pagerinti skelbimo (PR). Apsvarstykite galimybę pasiūlyti vartotojams Atsisiųsti el. knygą dabar arba Gauti nemokamų produkto pavyzdžių, užuot rašę kopiją, kurioje nereikia atlikti jokių veiksmų.

Vertė

Į reklamos skelbimo kopiją įtraukite savo vertės pasiūlymą – tai gali padidinti žmonių tikimybę spustelėti skelbimą. Parašydami 20% nuolaida pirmam pirkiniui arba Išpardavimas baigiasi šiandien – apsipirk dabar, siunčiate aiškų signalą, ką kažkas konkrečiai gaus, jei spustelės jūsų skelbimą.

Testavimas

Nebijokite išbandyti savo skelbimo kopijos. Kiekvienoje reklamos kampanijoje galite sukurti kelis skelbimo variantus, kurie leis išbandyti įvairius vaizdus ir kopijuoti skelbimus, kas galiausiai padės rasti, kas geriausiai tinka jūsų auditorijai.

Gabija StašinskaitėLinkedIn reklamos kampanija – kaip ją sukurti?

Išsakyti savo nuomonę

Panašūs straipsniai