1.jpg

Kaip pačiam susikurti interneto svetainę. Kodėl WordPress? (1 dalis)

Šis straipsnis – pirmasis iš serijos apie svetainių kūrimą. Jeigu norite savo verslui be programavimo žinių susikurti svetainę, ar bent jau susidaryti geresnį vaizdą iš ko susideda svetainių kūrimo procesas – ši serija yra tai ko ieškote.

Sveiki, būsimi interneto svetainių kūrėjai!

Mano vardas yra Vilius ir aš jau aštuntus metus konsultuoju smulkųjį verslą svetainių kūrimo klausimais. Nors mano dažniausia siūloma paslauga būna svetainių programavimas ir sistemų konfigūravimas, aš taip pat padedu reklamos, dizaino ir bendrai internetinio verslo vizijos klausimais.

Šia įrašų serija ketinu demistifikuoti interneto svetainės kūrimo procesą ir noriu kad serijos pabaigoje turėtumėt veikiantį svetainės prototipą.

Verslams nuolat keliantis į internetą ir mobiliuosius įrenginius, kuo toliau tuo svarbiau visoms įmonėms ar verslininkams turėti patogias ir informatyvias svetaines. Kaip tokią įsigyti ar pasidaryti yra daugybė metodų – ir juos aptarsime – bet visų pirma svarbiausia išsiaiškinti svetainės tikslus. Kuo internetinė svetainė galėtų papildyti mano verslą?

Svetainė, neturinti aiškiai apibrėžto tikslo(-ų), tebus papildomos išlaidos verslui – tiek piniginės, jei ieškosite programuotojų ir dizainerių, tiek, jei ketinate svetainę kurti patys, veltui praleistas laikas.

Dažniausi interneto svetainių tikslai yra:

– Klientų užklausų priėmimas (kontaktų formomis);
– El. pašto adresų rinkimas (naujienlaiškių prenumeratai ir reklamai el. paštu);
– Daugybės produktų pardavimas (e. komercijos svetainėse);
– Registracijų ir rezervacijų administravimas (pavyzdžiui, kirpyklose, restoranuose);
– Vieno produkto ar paslaugos pristatymas ir pardavimas (vadinamieji landing page, kurie skirti parduoti vieną konkrečią paslaugą, knygą, kursą ir t.t.);
– Ir įvairios kombinacijos.

Pastabesni galbūt pastebės, kad prie tikslų neprirašiau verslo pristatymas (komanda, projektai, klientai ir t.t.). Tai savaime nėra tikslas, o labiau vienas iš ilgo sąrašo dalykų, kuriuos svetainėje reikia padaryti, kad joje netrūktų turinio, svetainė būtų informatyvi ir t.t. Galbūt Jūsų verslui kol kas to užtenka – tiesiog turėti svetainę ir kad joje kas nors būtų – ir tai yra ok. Bet tikiuosi paskaičius daugiau Jums kils idėjų kaip galima verslą internete pakelti į aukštesnį lygį – kaip iš svetainės išspausti daugiau vertės.

Tad ok, turime tikslą (ar kelis). Ką dabar?

Antras dalykas, kurį turėsite nuspręsti – tai kokią turinio valdymo sistemą (trumpai, TVS) ar platformą naudoti. Vienos TVS labiau tinka vieniems tikslams, kitos kitiems.

Rašymo metu yra daugybė skirtingų pasirinkimų – nuo įvairiausių TVS (WordPress, Drupal, Joomla (turiniui (blog’ams) ir smulkioms e. parduotuvėms); Magento, Prestashop, OpenCart (didelėms e. parduotuvėms), iki platformų, kuriose „drag and drop“ principu, it lego, galite susidėlioti savo svetaines – Wix.com, Squarespace.com (turiniui (blog’ams)), Shopify.com (e. komercijai) ir įvairūs kiti.

Tačiau kad ir kaip įspūdingai atrodo pasirinkimas, realybė yra tokia. 64,6% svetainių, turinčių kokią nors TVS, naudoja WordPress, o kitų TVS rinkos dalis, palyginus, atrodo itin menka. Kuom WordPress sistema tokia patraukli ir kodėl dauguma ją renkasi?

WordPress turinio valdymo sistema

WordPress (toliau WP) populiarumą galima priskirti daugybei priežasčių:

– Tai atviro kodo TVS, prie kurios kūrimo ir tobulinimo prisideda daugybė programuotojų pasaulyje, tad sistemos kodas būna labai aukštos kokybės ir rečiau pasitaiko klaidų (nes daugiau programuotojų peržiūri ir taiso);
– Jau didelė rinkos dalis didina ir įskiepių bei dizaino šablonų pasirinkimą – dizaineriai ir programuotojai renkasi tobulinti priedus sistemai, kuri populiariausia; taip pat galima rasti daugybė paslaugų teikėjų, kurie visokeriopai užtikrins WP svetainės veikimą, saugumą;
Pradžioje WP buvo blogams skirta sistema, tad ji iškart, tiesiog pirmąkart susidiegus, it teksto redaktoriumi leidžia rašyti ir dalintis mintimis;
– Ilgainiui įskiepių (lengvai įrašomų priedų) pasirinkimas taip išaugo, kad tiesiog panorėjus galerijos / e. komercijos / marketingo įrankių ir daug kitų sprendimų – galite tiesiog susirasti nemokamą įskiepį, jį įsirašyti ir viskas veikia;
– Kadangi sistema tokia populiari daug programuotojų su ja dirba, tad esant reikalui lengviau rasite kam perduoti svetainės tobulinimą ir priežiūrą.

WP populiarumas sukelia ir problemų – bene didžiausia – saugumas – daugiau programišių taikosi pasinaudoti saugumo spragomis negu sistemose, kurios labai mažos. Tačiau kaip minėjau, kadangi prie sistemos dirba daug labai profesionalių programuotojų, net jei ir randama klaidų ir saugumo spragų – jos greitai pataisomos. Apie WP saugumą ir geriausias praktikas – kitame įraše.

Kuriais atvejais verta rinktis kitas platformas?

WP turi ir trūkumų:

– Kaip e. parduotuvė, WP didėjant prekių skaičiui gali susidurti su spartos ir valdymo problemomis, tampa kebliau administruoti prekes – tuomet sprendimai kaip Magento, Prestashop ar Shopify tampa geresniais pasirinkimais;
– Dėl didelio bazinio kodo kiekio WP reikalauja ir daugiau resursų; kuomet lankytojų nedaug, tai problemų nesukels, tačiau jei tiksluose kad svetainę vienu metu naršytų tūkstančiai vartotojų – tuomet reikės imtis papildomų priemonių spartai užtikrinti (geresnio serverio, tvarkingesnio ir labiau optimizuoto kodo ir t.t.).
– Nors yra daugybė įskiepių palengvinančių valdymą ir puslapio dizaino kūrimą, tačiau pirmąkart įsirašius nerasite jokių nuorodų į kas patogiausia / geriausia ir pats procesas kaip judėti toliau nebus aiškus.

Tad šiuo atveju Jums svarbu atsakyti į klausimą – kas svarbiau, lankstumas, nuosavybė (kuomet WP svetainės talpinimos nuosavuose serveriuose) ir didelis nemokamo kodo ir sprendimų pasirinkimas, ar kiek įmanoma sumažintas pasirinkimų ir klaidų kiekis – tai siekia užtikrinti įvairios platformos, kurios apsiima serverių tvarkymą ir paslepia sudėtingesnius pasirinkimus, tačiau apriboja nuosavybę (nustojus mokėti prieigos negausite, o ir persikelti bus nepatogu (jei išvis įmanoma)), o plėtojimas dėl riboto įskiepių / dizainų pasirinkimo tampa sudėtingesnis.

Jeigu perskaičius pasidarė dar neaiškiau, kuris sprendimas Jums būtų geriausias, visada galite parašyti nbranded.

Konsultuodamas klientus aš noriu pasiūlyti tokius sprendimus, kad klientui liktų visa nuosavybė, laisvė ir lengvumas plėtoti svetaines funkcionalumus. Tad ir šioje serijoje toliau pasakosiu kaip susikurti svetainę būtent su WP.

Toliau, kitame įraše, aptarsime svetainės talpinimo klausimus (2 dalis).

Gaukite naujienas pirmieji – prenumeruokite naujienlaiškį.

Straipsnio autorius Vilius Kytra rašo ir savo blog’ą apie psichologiją ir knygas, vykdo internetinius projektus NBRANDED komandoje bei pats, savarankiškai.

Vilius KytraKaip pačiam susikurti interneto svetainę. Kodėl WordPress? (1 dalis)

2 comments

Išsakyti savo nuomonę
  • Rimas - 30 rugsėjo, 2020 reply

    Sveiki, noriu susikurti 3-4 puslapiu svetaine paslaugai reklamuoti ir parduoti. Kas mėnesi dadėčiau viena kita straisni. Atrodo nieko sudėtinga. Jai galit patarkit kokia man forma pasirinkt. Ar čia kaip parduotuve kurti ar reikia WordPress?
    Dėkui už sugaišta laiką. Geros dienos.

    Darius - 2 spalio, 2020 reply

    Labas Rimai, gali tikrai bandyti kurti internetinę svetainę ant WordPress turinio valdymo sistemos ir ekomercijai panaudoti WooCommerce įskiepį! Sėkmės.

Išsakyti savo nuomonę

Panašūs straipsniai