istockphoto_1090954714-Converted-01-min-e1600259734582.png

7 dizaino principai verslo sėkmei

Sunku ir net beprasmiška būtų bandyti teigti, jog dizainas nėra svarbu, ypač šiais  laikais kuomet pasiūla itin didelė, o internete apstu informacijos norinčios pasiekti vartotojus. 

McKinsey & Company (Amerikiečių vadybos konsultavimo firma) skyrė net 5 metus tam, kad ištirtų daugiau nei 300 įvairių kompanijų veiklą. Tyrėjai nustatė, jog kompanijos, patenkančios į geriausio dizaino pirmąjį ketvirtį, taip pat rodė ir geresnius veiklos rezultatus: trečdaliu didesnį pajamų augimą ir net perpus didesnę bendrą akcijų grąžą nei jų konkurentai. Tyrimas buvo atliktas nagrinėjant įvairaus pobūdžio įmones. Vienos jų – teikiančios paslaugas, kitos – kuriančios produktus.

Apžvelgsime 7 svarbius dizaino principus. Galbūt vertinate dizainą ir pateiktos priežastys jau atsispindi jūsų veikloje. Tuomet puiku! Tačiau jei tik atrasite ką nors naujo, vertėtų stabtelėti ir apsvarstyti, nes tai gali pagerinti ne tik jūsų įvaizdį, bet ir finansinę sėkmę.

1. Dizainas kaip prekės ženklo pagrindas

Dizainas yra būtinas prekės ženklui, o be prekės ženklo sėkmingas verslas negali egzistuoti. Aiškus įmonės identitetas suteikia pranašumą gausioje, įvairias paslaugas ir produktus siūlančioje rinkoje. 

Identitetą nusako šie elementai: paskirtis, misija, pagrindinės vertybės. Iki detalių apgalvotas dizainas suteikia išvardintiems elementams vientisumą ir atspindi juos vizualiai. 

Mūsų eroje beveik kiekvienas verslas viena ar kita forma egzistuoja virtualioje erdvėje. Tinklalapis dažnai tampa ta internetine vieta, kurioje daugelis žmonių pamatys jūsų verslą pirmą kartą. Kokią nuomonę susidarys vartotojas atsidaręs tinklapį yra svarbu kaip niekad anksčiau.

Geras dizainas kuria pasitikėjimą: rodo jog kompanija yra profesionali, kompetentinga ir orientuota į detales.

2. Aiški žinutė

Prekės ženklas turėtų pasirinkti kalbą bei toną, kuriuo pasieks savo vartotoją. Taip išlaikomas įvaizdis, kurį vartotojas gali užfiksuoti ir įsiminti. Didelių įmonių reklamos departamentai detaliai apgalvoja, kas yra norima pasakyti vartotojui, kaip užkoduoti žinutę (ang. coding) ir kaip ji bus priimta (ang. decoding). Verta atkreipti dėmesį, jog informacija nuskaitoma ir vizualiai.

2012 metais Buzzfeed paviešino 2 minučių trukmės video, kuriame buvo iškirpti būdvardžiai vartojami iPhone produktų pristatymo metu. Ne vieną kartą vartojami būdvardžiai buvo „Revoliucinis“, „Gražus“, „Greitas“, „Žavus“. Tuo tarpu kitas gerai žinomas prekės ženklas Disney renkasi tokius būdvardžius, kaip „Magiškas“, „Karalystė“, „Fantazija“, „Svajonės“. Tai puikiai atsispindi logotipų stilistikoje ir padeda komunikuoti reikiamą žinutę.

Sąmoningai išsirinkite žodžius ir leiskite jiems nupiešti jūsų prekės ženklo paveikslą

Sąmoningai išsirinkite žodžius ir leiskite jiems nupiešti jūsų prekės ženklo paveikslą

3. Geras pirmasis įspūdis

Tyrimai rodo, kad vizuali informacija yra nuskaitoma per 50 milisekundžių. Tad dizaineriai susiduria su iššūkiu padaryti gerą pirmąjį įspūdį per šį trumpą mirksnį.

Peržvelkime šiuos du kūno priežiūros produktų pavyzdžius. Pirmajame paveikslėlyje Anatomicals naudoja didelį šriftą, ryškias spalvas, šmaikščius užrašus bei draugišką ir šiltą toną. Tikėtina, jog tokia produkcija patrauks jaunesnių žmonių dėmesį – šis prekės ženklo dizainas sukuria išties jaunatvišką ir linksmą nuotaiką.

Antrasis prekės ženklas, Cetaphil, yra mažiau žaismingas. Šią kosmetiką reprezentuoja mediciniškai estetiškos spalvos, konservatyvus šriftas ir vientisas visų produktų linijos dizainas. Prekės ženklo tikslinė auditorija yra vyresnio amžiaus žmonės, kuriems svarbiausia produkto kokybė.

Apgalvokite kokios yra esminės vertybės, kurias norite vizualiai atspindėti potencialiam klientui pirmą kartą matančiam jūsų produktą, internetinę svetainę ar prekės ženklą.

4. Patogus turinys

Sėkmingam verslui svarbu vidinė komunikacija bei sklandūs tarpusavio santykiai. Dažnai pasirenkama priemonė – prezentacijos. Tyrimai rodo, kad didžioji dauguma žmonių – net 65% – kur kas geriau supranta ir atsimena vizualiai pateiktą informaciją. Galima būtų įvardinti dizainą kaip vertėją, kuris supaprastina sudėtingą kalbą – duomenis, programinius rodiklius, informaciją, – perversdamas tai į paprastesnį ir greičiau įsisavinamą formatą. Geras įrankis, kuriuo galite pasinaudoti – www.canva.com, tai nesudėtinga dizaino platforma su gausybe jau paruoštų šablonų.

5. Mažiau yra daugiau

„Geras dizainas yra nematomas“, teigia tinklalapių ir UX dizaineris Donatas Bengardavičius. Kitaip tariant, dizaino nepagerins dar viena idėja ar derantis akcentas; siekiamybė – sukurti tokį dizainą, iš kurio nebūtų galima pašalinti nė vieno jo elemento.

Daug dažniau atkreipiame dėmesį į nesėkmingus dizaino pavyzdžius: kai grafinis elementas atrodo prastos kokybės, pateiktas sunkiai įskaitomas šriftas arba dėmesys apkraunamas pertekline informacija. Tokiais atvejais vartotojui greičiausiai kils klausimas „kodėl buvo priimti tokie dizaino sprendimai?“. Tuo tarpu, susidūrus su išties geru dizainu, didelė tikimybė, kad jo nepastebėsite, o lengvai ir maloniai priimsite pateiktą turinį.

Vartotojų dizaino ekspertas Jared M. Spool pateikia puikų nepastebimo dizaino pavyzdį. Apklausus Netflix vartotojus apie tai, ką jie labiausiai vertina naudodamiesi šiuo kanalu, buvo išskirta: didelis filmų pasirinkimas, rekomendacijų įrankis, servisas ir t.t., tačiau niekas neįvardino, jog platforma yra funkcionali, pasirinkti sumanūs dizaino sprendimai, aptarnavimo sistema. Spool šmaikščiai teigia: „Nors Netflix dizaineriai intensyviai dirba kasdien, jie vartotojų yra nepaminimi. Ne dėl to, kad dizaino pasirinkimai nėra svarbūs. Dizaineriai atliko savo darbą išties puikiai: jie padarė minėtus elementus nematomais.“

6. Funkcionalumo svarba

Steve Jobs yra pasakęs, jog dizainas yra ne tik išvaizda, tonas ar nuotaika, bet ir  funkcionalumas. Geras dizaineris turėtų apgalvoti ne tik kaip tai atrodys, bet ir kaip tai veiks.

Geras dizainas turi būti labai gerai apgalvotas, tam, kad vartotojui tektų kuo mažiau sukti galvą pačiam, jam neiškiltų papildomų, nereikalingų klausimų, naudojimasis būtų lengvas ir intuityvus. Tuomet tikėtina, jog jūsų prekės ženklas bus atsimenamas ir vertinamas su tikrai pozityvia emocija.

7. Motyvacija imtis veiksmo

Populiarus ir sėkmingas motyvacijos pavyzdys galėtų būti „call to action“ tipo mygtukas internetinėje svetainėje.

Atsidarius Pasaulinio Laukinės Gamtos Fondo (ang. WWF: World Wildlife Fund) internetinį puslapį pamatysime pavyzdinį dizainą. Svarbus jo elementas yra oranžinis mygtukas su kvietimu „atrask daugiau“. Jo pozicija svetainėje yra vizualiai ryški ir aiški. Tikėtina, jog kvietimas bus priimtas ir mygtukas paspaustas.

Reiss internetinės reklamos atveju taip pat pamatysime patrauklų dizainą, tačiau kvietimas imtis veiksmo susilieja su šviesiu fonu, o elementas neženkliai skiriasi nuo teksto. Mažiau tikėtina, jog vartotojas atsidarys tolimesnę nuorodą. Koks bebūtų raginimas: išbandyti, pirkti, veikti; toks mygtukas – puiki motyvacija bei interakcijos kūrimas.

Pateikti pavyzdžiai dar kartą ragina atkreipti dėmesį, jog svarbu ne tik estetika, tačiau ir aiškiai suformuota intencija.

Dizainas yra investicija į sėkmę. Būtinybė orientuotis į savo klientus skatina tokio dizaino, kuris tarnauja žmonėms ir pagerina kiekvieną verslo elementą, kūrimą. Sulauksite dėmesio iš vartotojo pirma parodę jį patys. Tad tikimės, kad neatsiejamu jūsų verslo sėkmės komponentu bus geras dizainas.

Kotryna Kvedarytė7 dizaino principai verslo sėkmei

Išsakyti savo nuomonę

Panašūs straipsniai