optimize.jpg

Dar neatrastos „Google Optimize“ galimybės verslui

Marketingo pasaulyje vis dažniau užsimenama apie vartotojo patirties  (angl. User experience) gerinimą. Nors akį traukiantis dizainas vis dar aktualus, verslui daug svarbiau, kad lankytojui būtų paprasta ir aišku, kur tinklalapyje greitai rasti reikiamą informaciją. Šiuolaikinis vartotojas vertina savo laiką, tad iš nepatogiai ar neaiškiai išdėliotos svetainėje ilgai neužsibūna. Geroji žinia yra ta, jog kuriami vis tikslesni testavimo įrankiai, padedantys suprasti, kodėl lankytojas iš tinklalapio pabėgo vos po 10 sekundžių. Vienas iš įrankių padedantis spręsti panašias problemas tai – „Google Optimize“ (mokama versija „Optimize 360“).

Ką verta žinoti apie „Optimize“ įrankį?

Jeigu kalbėtume trumpai ir aiškiai, „Optimize“ – tai paprastas skirtingų svetainės variantų testavimas bei to tikrinimo dėka vartotojų patirties gerinimas internete. Įrankis leis atrasti patogiausią tinklalapio variantą tiek smulkaus, tiek ir stambesnio verslo klientams. Jokia čia paslaptis, jog kiekvienas produktas turi tikslinę žmonių grupę, kuriems labiau nei kitiems reikalinga siūloma prekė ar paslauga.

Kitaip tariant, „Optimize“ suteiks galimybę be jokių papildomų rūpesčių išsiaiškinti, ar internetinė svetainė atitinka klientų lūkesčius. Jeigu ja nepatogu naudotis, įvairūs testai padės suprasti kodėl ir taip leis žymiai efektyviau pašalinti iškilusias problemas.

Kaip gali būti panaudojamas „Optimize“?

Įsivaizduokite tokią situaciją, sukuriate gražią internetinę svetainę, tam, žinoma, išleidžiate nemažai pinigų norėdami, kad jūsų prekinis ženklas išsiskirtų iš konkurentų, o štai norėtų rezultatų nepasiekiate. Lankytojų yra, bet galbūt ne tiek kiek norėtųsi. Bandote keisti esamą svetainės dizainą bei turinį, toliau leidžiate santaupas ir suspaudę kumščius tikitės, jog rezultatai nudžiugins. Svetainės testavimas reikalingas norint išvengti skausmingo klaidų taisymo proceso. Kartais net ir smulkiausias tinklalapio pokytis gali reikšti visišką svetainės sugadinimą. Tada prasideda tolimesnis klaidų ieškojimo procesas, pinigai leidžiami neefektyviai, o vartotojai gali net nepasiekti jūsų svetainės.

Pakalbėkime ir apie malonesnę galimybę. Susikuriame testinį tinklalapio variantą, jį patikriname jau surinktais „Google analytics“ duomenimis, skirtingus svetainės variantus išbandome su vartotojais. Dar geriau, pasitelkiame visus įmanomus testavimo įrankius ir išsiaiškiname, kas būtent jūsų tinklalapio vartotojams patogiausia. Tokiu atveju sėkmingi rezultatai pasiekiami ne spėliojimo, o realaus testavimo būdu.

Kuo ypatingas „Optimize“?

Ženkliai padidėję pardavimai ir patenkinti klientai – kiekvieno verslininko svajonė bei siekiamybė. Vis dėlto, tradiciniame marketinge rezultatus ne visuomet lengva pamatuoti, o nuspėti, kas labiausiai patiks vartotojams, dar sudėtingiau. A/B bei panašūs testai tuo ir išskirtiniai, jog jie labai aiškiai parodo, kurios tinklalapio dalys veikia puikiai, o kurias dar reikėtų patobulinti.

„Optimize“ leis sukurti įvairius internetinės svetainės variantus bei nustatyti, kuris iš jų geriausiai veikia skirtingose situacijose. Tarkim lankytojas pasieks tinklalapį iš Google reklamos, tokiu atveju, jis jau tiksliai žino, kokio produkto ieško ir jam tereikia sužinoti ar verta rinktis jūsų prekę. Situacija keičiasi, jei tinklalapio lankytojas dar visai menkai pažįstamas su siūlomu produktu. Tokiu atveju iškart pradėjus siūlyti produktą, lankytojas gali išgąsti. Šie testai padeda ištaisyti ir žioplas klaidas, kurių kartais jau nebepastebim. Tarkim siūlome akciją „Google“ reklamoje, o tinklalapyje ji sunkiai pastebima, pačioje apačioje bei mažiausiai matomoje vietoje. Situacijų pasitaiko įvairių, o „Google Optimize“ leidžia išbandyti kelis galimus variantus ir pasirinkti tokį svetainės turinį, kuris atneša geriausius rezultatus.

„Google“ puikiai supranta, jog verslininkui padės beveik bet kokia apie vartotoją suteikiama informacija. Tam, kad tinklalapio testavimo rezultatai būtų tikslesni, pasitelkiami visi įmanomi įrankiai. „Analytics“,„Adwords“,„BigQuery“,„DoubleClick“ puikiai suderinami su„Optimize“ įrankiu, tad išnaudojamos visų Google produktų teigiamos savybės.

Vaida KardokaitėDar neatrastos „Google Optimize“ galimybės verslui

Išsakyti savo nuomonę

Panašūs straipsniai