9 iš 10 NVO komunikacijai pirmiausiai naudoja socialinius tinklus

Nevyriausybinės organizacijos aktyviai naudoja įvairius komunikacijos kanalus tiek projekto žinomumui didinti, tiek pačios organizacijos vardo stiprinimui. 97% apklaustų NVO nurodo, kad pirmiausiai naudoja turimus komunikacijos kanalus, t.y. komunikuoja socialiniuose tinkluose bei skelbia naujienas savo internetiniame puslapyje. Mokamais kanalais naudojąsi beveik 40% didžiųjų NVO: užsako reklamas televizijoje, laikraščiuose, radijoje, nori būti matomi lauko ar vidaus stenduose. Iš tradicinių užsakomųjų reklamos priemonių vis dar pirmauja spauda bei radijas.

NVO komunikacijos kanalai:

statistika

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT atlikta 2015m. reklamos monitoringo analizė rodo, kad daugiausiai pinigų reklamai išleidžiama televizijos reklamai. Tai sudarė 46,1% visų reklamai skirtų pinigų. Internetas yra antras pagal populiarumą kanalas – 15,3% (be socialiniams tinklams skirtų biudžetų). 60% nevyriausybinių organizacijų nurodė, kad neskiria lėšų viešinimui, 35% skiria iki 300eur. per mėn., likusieji 5% nuo 1000eur iki 2000eur. Galime teigti, kad dauguma NVO viešinimo paslaugas stengiasi gauti pro-bono (neatlygintinai) principu arba komunikaciją vykdo per savo bei partnerių kanalus.

„Visus kūrybinius sprendimus darome organizacijos viduje, jei trūksta rankų įgyvendinti – užsakome paslaugas iš laisvai samdomų darbuotojų (ang. Freelancers). Kartais tenka dirbti su viešųjų ryšių agentūromis, aktyviai dirbame su LNK prodiuserine kompanija. Bet kūrybines paslaugas siūlančios reklamos agentūros dar nėra pateisinusios mūsų lūkesčių. ”– teigė Vaidotas Ilgius Maisto banko” komunikacijos ir plėtros vadovas.

„Kaip ir daugumai nevyriausybinių organizacijų, tikslinių lėšų skirtų organizacijos komunikacijai mes praktiškai neturime. Atskiras viešinimo veiklas darome, kai galime jas dengti konkretaus projekto lėšomis. Labai vertiname bendradarbiavimą su reklamos agentūromis ir džiaugiamės, kai jos sutinka prisidėti prie konkrečios kampanijos pro bono principu. Tačiau tai nėra sisteminis bendradarbiavimas, o vienkartinė pagalba konkrečios kampanijos rėmuose. Sociliniai tinklai mums yra labai svarbi komunikacijos priemonė ir stengiamės išnaudoti visas įmanomas šios žiniasklaidos galimybes.“ – teigė Gintarė Guzevičiūtė Lietuvos Raudonojo Kryžiaus generalinė sekretorė.

Reklamos rinka:

statistika2

*įskaitant ir lauko vaizdo reklamą ir „Fillboard“ (reklamą ant degalinių degalų pylimo pistoletų) reklamą
**banerinė interneto reklama
***vidaus TV reklama yra ekranai prekybos centruose

 

 

Darius9 iš 10 NVO komunikacijai pirmiausiai naudoja socialinius tinklus

Išsakyti savo nuomonę

Panašūs straipsniai